Vilnius, gegužės 28 d. (ELTA).
Mažmeniniam prekybos tinklui Baltijos šalyse "Rimi Baltic" priklausanti "Rimi Lietuva" nuo ketvirtadienio mažina kainas daugiau nei 4 tūkst. prekių iki 30 proc. "Rimi Hypermarket" ir "Rimi Supermarket" parduotuvėse bus mažinamos duonos, konditerijos gaminių, konservuoto maisto, žuvies, kūno priežiūros, valymo ir sezoninių prekių kainos.
Šios savaitės pradžioje kainas sumažino ir "Maxima" - tinklo parduotuvėse pirmadienį kainos sumažėjo daugiau nei 500 populiariausių kasdienio vartojimo prekių. Iki 15 proc. atpigo pieno produktai, kava, arbata, vaisvandeniai, šokoladas, buitinė chemija, higienos ir kitos prekės.
Didieji tinklai kainas mažina dėl smunkančio vartojimo ir augančios konkurencijos su besisteigiančiais turgeliais, taip pat tai leidžia daryti ir pingančios įvežtinės prekės.
"Rimi" teigia, kad iš maisto produktų labiausiai mažės duonos gaminių ir žuvies kainos. Daugiausiai pigesnių produktų bus konservuotų produktų skyriuose, taip pat nuolaida bus taikoma kosmetikai ir kūno priežiūros priemonėms.
"Padidėjus PVM ir tiekėjams pakėlus maisto produktų kainas, kai kurių produktų pardavimas pastebimai sumažėjo, nes pasikeitė pirkėjo krepšelio turinys - dalis žmonių atsisakė brangesnių produktų, iš jų mėsos, jogurtų, vaisių ir daržovių, kai kurių duonos gaminių. Mes kryptingai mažiname kainas ir tikimės, kad į pirkėjų krepšelį vėl grįš produktai, kurių dėl išaugusių kainų buvo sunkiausia atsisakyti", - tikisi "Rimi Lietuva" generalinis direktorius Tonis Holmbergas (Tony Holmberg).
"Rimi" prekybos centrų apyvarta rodo, kad Lietuvoje šiuo metu ypač populiarios akcijų metu atpigintos prekės, tai skatina pirkti daugiau. Be to, tam tikros kategorijos prekės yra paklausios tik specialių akcijų ir išpardavimų metu, o žmonės jas perka atsargai. Tai skalbimo milteliai, tualetinis popierius, sauskelnės ir kiti gaminiai.
"Rimi Lietuva" gegužės pradžioje jau pigino pieno produktus. Labiausiai pigo sūriai -16,7 proc., kefyras - 11,9 proc., varškės sūreliai - 7,4 proc., varškė - 5,7 proc., grietinė - 5,3 proc.
Statistikos duomenimis, mažmeninės prekybos bei remonto įmonių apyvarta (be PVM) per keturis šių metų mėnesius sudarė per 8,64 mlrd. litų (2008 m. - 11,75 mlrd. litų) - per metus smuko 29,8 proc. Įmonių, prekiaujančių maisto prekėmis, apyvarta sausio-balandžio mėnesiais, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, sumažėjo 15,2 proc.