Vilniuje bandoma atgaivinti naujos visuomeninio susisiekimo transporto rūšies - metropoliteno projektą.
Aplinkos ministras Gediminas Kazlauskas susitiko su viešosios įstaigos "Vilniaus metro" direktoriumi Rimantu Pūkeliu ir visuomeninio judėjimo "Metro Sąjūdis" valdybos nariu Juozu Zyku.
"Metropolitenas galėtų aptarnauti didelį keleivių srautą, būtų patogus gyventojams, galėtų dažnai kursuoti, - sakė R. Pūkelis. - Racionaliai planuojamas maršrutas sudarytų sąlygas patogiai ir greitai pasiekti svarbiausius miesto objektus, darbovietes. Tai sumažintų automobilių judėjimą mieste".
Ministras G. Kazlauskas pritarė metropoliteno projektui. Pasak ministro, tai aplinką mažiausiai teršianti miesto transporto priemonė. Jei susisiekimo problema nebūtų sprendžiama - darni miesto plėtra būtų neįmanoma.
Kaip informavo "Vilniaus metro" atstovai, 30 kilometrų metro perimtų apie 50 proc. keleivių pervežimų. Kasmet būtų sutaupoma apie 3 milijardus litų, sumažėtų miesto užterštumas. Vykdant tokį projektą būtų efektyviai panaudojama Europos Sąjungos parama, atsirastų naujų darbo vietų.
Susitikime buvo aptartos galimos metropoliteno alternatyvos. Tai galėtų būti metro, tramvajus arba kombinuota - paviršiuje ir po žeme - nutiesta susisiekimo linija. Buvo aptartos galimos trasos, projekto finansavimo galimybės, teisinis reglamentavimas ir kitos svarbios sąlygos.
Aplinkos ministras palankiai įvertino "Vilniaus metro" ir "Metro sąjūdžio" siūlymą, kad Strateginiame planavimo komitete būtų svarstomas valstybei svarbaus ekonominio projekto statuso suteikimas Vilniaus miesto transporto sistemai.